Sta cookies toe
Deze website maakt gebruik van cookies voor instellingen en andere functionaliteit. U kunt hierover lezen op onze cookie-regeling pagina.

Rechten en plichten patiënt

 

De HyperHidrosisKliniek is specialist in de behandeling van primaire focale hyperhidrosis en biedt een hoge kwaliteit van zorg. Om deze kwaliteit te waarborgen is het noodzakelijk om vooraf afspraken te maken. Zo worden misverstanden voorkomen, geen valse verwachtingen gewekt en problemen voorkomen. U en de HyperHidrosisKliniek hebben beiden rechten en plichten. 

U en uw gezondheid staan bij ons centraal. U heeft recht op eerlijke en duidelijke informatie. Wij willen graag dat u zich bij ons op uw gemak voelt. In onze kliniek geven wij u persoonlijke aandacht in een rustige en comfortabele omgeving. Onze deskundige medisch specialisten, verpleegkundigen, receptionisten en overige medewerkers gaan correct en respectvol met u om. 

Informatie en toestemming

U heeft recht op goede informatie over uw medische klacht of aandoening, het onderzoek, de behandeling en over de uitslag van test- en onderzoeksresultaten. De medisch specialisten vertellen u over de mogelijke risico’s van de behandeling en wat hiermee samenhangt zoals medicijnen, pijn, ongemak en eventuele bijwerkingen. Ook bespreken de medisch specialisten de eventuele alternatieven en, voor zover dat mogelijk is, uw vooruitzichten. De medisch specialisten vragen altijd uw toestemming voor behandeling of onderzoek. De informatie wordt vastgelegd in een behandelovereenkomst. Deze wordt door u en de medisch specialist ondertekend. Met de ondertekening is uw toestemming voor de behandeling een feit. Desgewenst krijgt u een kopie van de behandelovereenkomst.

Wat verwacht de HyperHidrosisKliniek van u

Het is belangrijk dat u in het gesprek met de zorgverlener duidelijk bent en eerlijke antwoorden geeft met betrekking tot uw gezondheidstoestand. Wij vragen u ook naar uw verwachtingen ten aanzien van de operatie cq het resultaat.  Schrijft u eventuele vragen op voor u onze polikliniek bezoekt zodat u niets vergeet. Ook kan het zinvol zijn een familielid of een goede bekende mee te nemen. De HyperHidrosisKliniek heeft een informatiebrochure die u van de website kan downloaden zodat u alles op uw gemak kunt doorlezen.

Ervaringen

Ervaring van Liz

Toen ik 15/16 jaar was werd ik mij bewust van mijn zweethanden. Toen ik 21 jaar werd begon ik te merken dat ik sociale gelegenheden wel eens vermeed door mijn zweethanden. Handjes schudden was al jaren mijn grootste angst. Er kwamen uiteindelijk meer angsten bij zoals contant afrekenen, mijn bestek vasthouden tijdens het eten, schrijven op papier, het stuur in de auto vasthouden en zo nog meer. Ik realiseerde me dat de zweethanden niet vanzelf weggingen en binnen twee weken was het intakegesprek. Ik heb toen pas voor het eerst aan mijn ouders en mijn vriend verteld dat ik last had van zweethanden en dat ik er iets aan wilde laten doen. Ze hebben het nooit gemerkt maar vonden het een goed idee. Na het intakegesprek werd de operatie gepland op 27 augustus. Mijn ouders en mijn vriend zijn meegegaan naar Groningen en Froukje ving ons op en zorgde ervoor dat we ons op 't gemak voelde. Ze konden lekker koffie drinken en bij mij wachten tot ik aan de beurt was dat was heel fijn. Na de operatie werd ik wakker met warme droge handen in plaats van koud en klam. Ik ben 7 dagen thuisgebleven en ik heb geen pijn gehad. Alleen de eerste twee dagen een beetje druk op mijn borst. Ik heb geen moment spijt gehad van mijn operatie en ben nu heel gelukkig met mijn droge handen! Ik durf mezelf nu meer open te stellen naar anderen toe en daar ben ik de Hyperhidrosis kliniek heel dankbaar voor.